Pod nagraniem znajdziesz test umiejętności menedżerskich.
Natomiast w nagraniu poznasz narzędzie, które pomoże Ci poznać Twój profil przywódczy oraz określi Twój styl zarządzania ludźmi.
TEST UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
Oceń siebie według skali:
5 – BARDZO CZĘSTO
4 – CZĘSTO
3 – CZASAMI
2 – RZADKO
1 – BARDZO RZADKO
Umiejętności KOMUNIKACYJNE:
1 Dostosowuję sposób komunikowania do rozmówcy
2 Zachęcam rozmówcę do wypowiedzi, nawet jak się z nim nie zgadza
3 Swoim zachowaniem okazuję zainteresowanie rozmową (kontakt wzrokowy, postawa ciała, wyraz twarzy, pauzy, potakiwanie)
4 W czasie rozmowy z pracownikiem, kontroluję rozmowę, aktywnie słuchając i zadając pytania precyzujące
5 Potwierdzam zrozumienie wysłuchanych informacji
6 Podsumowuję zebrane informacje, upewniając się, czy ma wszystkie potrzebne dane
7 Dzielę się istotnymi dla pracowników i współpracowników informacjami
8 Wypowiadam się konkretnie i zrozumiale dla słuchacza
9 Sprawdzam, czy rozmówca dobrze rozumie wysłuchaną wypowiedź
10 Jeśli słyszę zastrzeżenie/pretensje, najpierw spokojnie wysłuchuję rozmówcy i upewniam się, czy dobrze zrozumiałem i wiem o co chodzi, a dopiero potem – reaguję
11 Korzystam z różnych sposobów przekazywania informacji, by robić to jak najskuteczniej
12 Wypowiadam się spokojnym tonem
13 Racjonalnie radzę sobie z emocjami
14 Radzę sobie w trudnych sytuacjach z rozmówcami (np. Kiedy ktoś zmienia temat, przeszkadza, przerywa pytaniami lub złośliwie komentuje…)
15 Potrafię budować osobiste relacje z pracownikami, okazując im zainteresowanie dla ich problemów i spraw prywatnych
ILOŚĆ PUNKTÓW:
Uzyskaną liczbę punktów podziel przez 15 i otrzymasz wynik Twoich umiejętności komunikacyjnych:
Umiejętność ZARZĄDZANIA:
16 Jasno formułuję cele i wymagania dotyczące zadań wykonywanych przez pracowników
17 Zlecając zadania dostosowuję je do stopnia samodzielności swoich podwładnych
18 Ustalam realne terminy wykonania zadań
19 Dostarczam podwładnym potrzebnego wsparcia przed rozpoczęciem pracy
20 Delegując zadania wybieram pracowników, którzy mają czas, by je wykonać
21 Delegując zadania jasno określam, co jest do zrobienia oraz zakres odpowiedzialności i uprawnień pracownika
22 Konsultuję z pracownikami i współpracownikami decyzje, mające istotny wpływ na ich pracę
23 Daję podwładnym poczucie zainteresowania tym, jak wykonują swoje obowiązki
24 Systematycznie udzielam podwładnym konstruktywnej informacji zwrotnej, dotyczącej ich pracy
25 Udzielając pracownikom informacji zwrotnych dbam o to, żeby stosować model „kanapki” (informacja o tym, co zostało wykonane dobrze, potem o tym, co wymaga poprawy i pozytywne domknięcie)
26 Zwracam uwagę natychmiast, gdy widzę niepokojące zachowania u pracowników
27 Spokojnie i otwarcie informuję podwładnych o tym, co wymaga poprawy
28 Korygując, informuję konkretnie o niepokojących go faktach, oddzielając nieakceptowane zachowanie od oceny człowieka
29 Korygując, jasno określam swoje oczekiwania związane ze zmianą zachowania podwładnego
30 Korygując, informuję pracownika o tym, jakie negatywne skutki dla organizacji, może przynieść jego zachowanie
ILOŚĆ PUNKTÓW:
Uzyskaną liczbę punktów podziel przez 15 i otrzymasz wynik Twoich umiejętności zarządzania:
Umiejętność MOTYWOWANIA:
31 Wiem, co motywuje pracowników i korzysta z tych informacji w praktyce, kiedy chce ich zachęcić do działania
32 Zawsze podsumowuję zakończone prace/ projekty i przekazuje pracownikom informację zwrotną ich dotyczącą
33 Chwalę pracowników za pozytywne zachowania i wyniki
34 Potrafię rozpoznawać objawy zniechęcenia i demotywacji u pracowników
35 Interweniuję, gdy widzę objawy demotywacji u pracowników
36 Jasno określam, czego pracownicy powinni się nauczyć i jakie umiejętności doskonalić
37 Zachęcam podwładnych do pracy nad sobą
38 Szkolę pracowników, przekazując im informacje poszerzające ich umiejętności i kompetencje zawodowe
39 Umiem przyznać się do popełnionego błędu i wyciągnąć wnioski
40 Zasięgam opinii podwładnych, jeśli nie ma pewności swych kompetencji w danej dziedzinie
41 Aktywizuję pracowników do dzielenia się z innymi wiedzą i doświadczeniem
42 Wspólnie z pracownikami analizuję przyczyny problemów i poszukuje rozwiązań
43 W sytuacjach konfliktowych podejmuję działania zmierzające do rozwiązania sporu
44 Biorę na siebie odpowiedzialność za podjęte decyzje
45 Troszczę się o dobrą atmosferę w zespole
ILOŚĆ PUNKTÓW:
Uzyskaną liczbę punktów podziel przez 15 i otrzymasz wynik Twoich umiejętności motywowania:
POZIOM TWOICH UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH:
Dodaj punktację za ocenę zarządzania, motywacji i komunikacji i podziel przez 3.
Uzyskany wynik:
Powyższy wynik jest średnią Twoich umiejętności menedżerskich.
Twój wynik oznacza, że poziom Twoich umiejętności menedżerskich jest:
5 – BARDZO DOBRY
4 – DOBRY
3 – PRZECIĘTNY
2 – SŁABY
1 – BARDZO SŁABY
Powyższy wynik jest średnią Twoich umiejętności menedżerskich.